Selamat,, Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Perempuan!

0
973
Siti Nurhaliza
Copyright©Instagram/ctdk

Setelah Menanti 11 Tahun, Siti Nurhaliza dan Suami Dianugerahi Anak Perempuan!

Indowarta.com – Kebahagian kini tengah menyelimuti rumah tangga Siti Nurhaliza dan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa. Pasalnya penyanyi cantik satu ini akhirnya di karuniani anak perempuan setelah menanti kurang lebih 11 tahun lamanya.

Diva pop Malaysia ini melahirkan seorang anak perempuan pada Senin (19/3/2018) pada pukul 8.17 pagi waktu setempat. Kabar ini sesuai dengan pernyataan resmi yang di umumkan langsung melalui Instagram pribadi Siti oleh asistennya yang bernama Rozi Abdul Razak.

“Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi,” tulisnya. Penyanyi berusia 39 tahun itu melahirkan anak pertamanya melalui persalinan caesar di salah satu rumah sakit di Malaysia.

Baca juga: Senada dengan Nagita Slavina, Harga Sepatu Rafathar Ini Bikin Merinding Lho!

“Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan (caesar). Siti dan bayi dalam keadaan baik dan untuk saat ini hanya keluarga dekat yang diperkenankan untuk datang,” sambung asisten Siti Nurhaliza.

Siti Nurhaliza
Copyright©Instagram/ctdk

Rasa syukur dan bahagia tidak dapat di sembunyikan oleh Siti dan sang suami. Terlebih lagi mereka sudah menantikan kehadiran sang buah hati selama 11 tahun lamanya.

“Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media,” tambahnya.

Baca juga: Innalillahi, Istri Kedua Opick Meninggal Dunia!

Penyanyi bersuara merdu dan sang suami rupanya memang sengaja memilih hari Senin (19/3/2018) sebagai hari kelahiran sang buah hati karena bertepatan dengan 1 Rajab.

 “Pasangan ini memilih hari Isnin (Senin) untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab,” ungkapnya.

Sementara itu, untuk saat ini Siti Nurhaliza masih belum bisa di temui lantaran masih dalam kondisi pemulihan. Mertua dari artis Tya Arifin ini juga ingin menikmati momen indahnya menjadi seorang ibu tanpa gangguan.

“Saat ini Siti ingin minta waktu untuk istirahat dan fokus menikmati hari-hari awalnya sebagai ibu,” jelasnya.

Baca juga Ketika Nafa Urbach Dilamar Hotman Paris Hutapea dengan Lamborghini!

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY